CES και CSAT: Δύο δείκτες εξυπηρέτησης πελατών που πρέπει να γνωρίζετε

Απρ 19, 2022 | CX

Τρείς είναι οι κύριοι δείκτες εξυπηρέτησης πελατών: ο NPS (Net Promoter score), στον οποίο έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο μας άρθρο, ο CES ( Customer Effort Score) και CSAT ( Customer Satisfaction Score). 

Δείκτης CES 

CES είναι ο δείκτης που μετράει την προσπάθεια που καταβάλλουν οι πελάτες σας για να μπορέσουν να αλληλοεπιδράσουν με την επιχείρηση σας. 

Με τον όρο αλληλεπίδραση εννοούμε στην ουσία την προσπάθεια που χρειάστηκε να καταβάλλουν για να χρησιμοποιήσουν κάποιο προϊόν/υπηρεσία σας ή αντίστοιχα πόσο εύκολο ήταν για αυτούς να λύσουν κάποιο πρόβλημα που προέκυψε με την βοήθεια των εκπροσώπων σας. 

Συνήθως οι έρευνες αυτού του τύπου θέτουν το ερώτημα «Πόσο εύκολο ήταν να αλληλοεπιδράσετε με την εκάστοτε εταιρεία;» και οι απαντήσεις είναι αποτέλεσμα μιας κλίμακας από το «πολύ εύκολο» μέχρι «πολύ δύσκολο».  

Ο δείκτης αυτός βασίζεται στο γεγονός ότι οι πελάτες είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί σε ένα προϊόν που τους είναι πολύ εύκολο να το χρησιμοποιήσουν και σας βοηθάει παράλληλα να εντοπίσετε που δυσκολεύονται οι πελάτες σας . 

Η μέτρηση του δείκτη αυτού είναι μια εύκολη και γρήγορη επιλογή αξιολόγησης από τους πελάτες. Χρησιμοποιείται συνήθως: 

  • Αμέσως μόλις ο  πελάτης σας επικοινώνησε με την εξυπηρέτηση πελατών. 
  • Αμέσως μόλις ο πελάτης σας αγόρασε κάποιο προϊόν/υπηρεσία ή υπήρχε κάποια αλληλεπίδραση. 
  • Κάθε φορά που θέλετε να μετρήσετε τη συνολική εμπειρία που έχουν οι καταναλωτές με τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. 

Δείκτης CSAT 

CSAT είναι ο δείκτης που μετράει την βαθμολογία ικανοποίησης των πελατών και τα επίπεδα αυτής. 

Οι έρευνες αυτού του είδους χρησιμοποιούνται όταν θέλετε να δείτε πόσο ευχαριστημένοι είναι οι πελάτες σας με κάποια ενέργεια που πραγματοποίησε η επιχείρηση σας ή με ορισμένες πτυχές των προϊόντων/υπηρεσιών σας. 

Οι έρευνες CSAT συνήθως περιλαμβάνουν μια ερώτηση της μορφής « Πως θα βαθμολογούσατε τη συνολική σας ικανοποίηση από την υπηρεσία που λάβατε».  

Οι απαντήσεις είναι αποτέλεσμα μιας κλίμακας από το « Πολύ ικανοποιημένος» μέχρι το « Καθόλου ικανοποιημένος». Μπορείτε επίσης να επιλέξετε μια κλίμακα από 1-10 για να καταγράψετε τις απαντήσεις των πελατών σας. 

Οι έρευνες τύπου CSAT δεν περιορίζονται σε μια μόνο ερώτηση.  Μπορείτε επίσης να επιλέξετε είτε ανοιχτού είτε κλειστού τύπου ερωτήσεις ανάλογα με τα δεδομένα που θέλετε να συλλέξετε. 

H AIP Consulting είναι ενεργό μέλος του Mystery Shopping Professionals Association, του μοναδικού οργανισμού επαγγελματιών, που ασχολείται με την βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης πελατών μέσω ανώνυμων πόρων.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει:

Mystery Shopping στον χώρο του Καφέ και της Εστίασης

Mystery Shopping στον χώρο του Καφέ και της Εστίασης

Με τη χρήση μυστικών αγοραστών, οι αλυσίδες λιανικής πώλησης καφέ μπορούν να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους, να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και να διατηρήσουν ένα καθαρό και φιλόξενο κατάστημα. Αυτές οι βελτιώσεις μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών, στην αύξηση των πωλήσεων και, τελικά, να βοηθήσουν την αλυσίδα λιανικής πώλησης καφέ να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά.

Η αξία της μέτρησης της εμπειρίας πελάτη

Η αξία της μέτρησης της εμπειρίας πελάτη

Η μέτρηση της εμπειρίας του πελάτη είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης. Μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών σας, ώστε να μπορείτε να προσαρμόσετε ανάλογα τις προσφορές σας. Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τομείς βελτίωσης και ευκαιρίες ανάπτυξης, ώστε να αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών και να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας. Η επένδυση στη μέτρηση της εμπειρίας του πελάτη είναι μια έξυπνη κίνηση για κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί και να επιτύχει.

Ξεκλειδώστε τα οφέλη του Mystery Shopping

Ξεκλειδώστε τα οφέλη του Mystery Shopping

Εάν είστε επαγγελματίας στον τομέα των λιανικών πωλήσεων, γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι να διατηρείτε μια εξαιρετική εμπειρία πελατών. Όμως δεν είναι πάντα εύκολο να εντοπίζετε τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Σε αυτό το σημείο μπορούν να βοηθήσουν οι μυστικές αγορές – είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποκτήσετε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του καταστήματός σας και τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αντιλαμβάνονται την επιχείρησή σας.

Είμαστε έτοιμοι να αναλύσουμε τις ανάγκες σας και να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε το μέλλον για τους πελάτες σας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ

email
info@aipconsulting.gr
τηλέφωνο

+30 6944 811941