Τι είναι ο NPS και πως θα βοηθήσει την επιχείρηση σου;

Ιαν 8, 2022 | CX

Για να προχωρήσει σωστά μια εταιρεία πρέπει να έχει μια πολύ καλή εικόνα για τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών της γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες  που τους προσφέρει.

Για να το καταφέρει αυτό συχνά χρησιμοποιεί διάφορα ερωτηματολόγια και ορισμένους δείκτες. Ένας από τους δημοφιλέστερους δείκτες είναι ο Net Promoter Score (NPS), κατά τον οποίο η εταιρεία μπορεί να εξάγει το ποσοστό των πελατών της που ενδέχεται να την προτείνουν σε άλλους εν δυνάμει πελάτες.

Ο δείκτης NPS βασίζεται κατά κύριο λόγο στην ερώτηση : “ Πόσο πιθανό είναι να προτείνεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας σε κάποιον από τους φίλους ή συνεργάτες σας;”. Με αυτή την απλή ερώτηση η εταιρεία μπορεί να βγάλει πολύ χρήσιμα συμπεράσματα που θα την βοηθήσουν να διορθώσει αδυναμίες της και να ενδυναμώσει τα δυνατά της σημεία.

Συνήθως η απάντηση στην συγκεκριμένη ερώτηση μπορεί να μετρηθεί σε κλίμακα από το 0 έως το 10 και έπειτα ανάλογα με τον βαθμό που θα προκύψει από τις απαντήσεις των πελατών διακρίνονται οι παρακάτω κατηγορίες:

  • 0-6,Detractors: Είναι οι δυσαρεστημένοι πελάτες που όχι μόνο δεν πρόκειται να προτείνουν το προϊόν ή την υπηρεσία σε άλλους, αλλά ενδέχεται να την δυσφημήσουν μέσω των αρνητικών σχολιασμών τους.
  • 7-8, Passives: Είναι οι πελάτες που κρατούν μια ουδέτερη στάση και είναι πιθανό να αλλάξουν την υπηρεσία ή το προϊόν με κάποιο άλλο καθώς μπορεί να μην έμειναν δυσαρεστημένοι αλλά δεν υπήρχε και κάτι που τους ενθουσίασε.
  • 9-10, Promoters: Είναι οι αφοσιωμένοι πελάτες ,που έχουν μείνει απόλυτα ικανοποιημένοι από τις παροχές της εταιρείας και όχι μόνο θα συνεχίζουν να αγοράζουν το προϊόν ή την υπηρεσία. αλλά θα το προτείνουν και σε άλλους.

Για τον υπολογισμό  του NPS αρκεί μια απλή πράξη:

NPS = (Promoters – Detractors)/ αριθμός ατόμων που ερωτήθηκαν

Ο NPS μπορεί να πάρει τιμές από το -100 (όλοι οι πελάτες είναι Detractors) μέχρι το 100 ( όλοι οι πελάτες είναι Promoters). Το ζητούμενο όμως είναι να είναι πάντα πάνω από το 0, πράγμα που σημαίνει πως οι Promoters είναι περισσότεροι από Detractors.

Για να είναι πιο αντικειμενικά τα αποτελέσματα και να γνωρίζει η εταιρεία που ακριβώς βρίσκεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό του κλάδου, είναι σημαντικό να μελετηθεί σαν απόλυτο νούμερο ο NPS και να γίνει σύγκριση με τον ΜΟ του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση.

H AIP Consulting είναι ενεργό μέλος του Mystery Shopping Professionals Association, του μοναδικού οργανισμού επαγγελματιών, που ασχολείται με την βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης πελατών μέσω ανώνυμων πόρων. Επισκεφτείτε το site μας για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις υπηρεσίες μας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει:

Mystery Shopping στον χώρο του Καφέ και της Εστίασης

Mystery Shopping στον χώρο του Καφέ και της Εστίασης

Με τη χρήση μυστικών αγοραστών, οι αλυσίδες λιανικής πώλησης καφέ μπορούν να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους, να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και να διατηρήσουν ένα καθαρό και φιλόξενο κατάστημα. Αυτές οι βελτιώσεις μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών, στην αύξηση των πωλήσεων και, τελικά, να βοηθήσουν την αλυσίδα λιανικής πώλησης καφέ να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά.

Η αξία της μέτρησης της εμπειρίας πελάτη

Η αξία της μέτρησης της εμπειρίας πελάτη

Η μέτρηση της εμπειρίας του πελάτη είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης. Μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών σας, ώστε να μπορείτε να προσαρμόσετε ανάλογα τις προσφορές σας. Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τομείς βελτίωσης και ευκαιρίες ανάπτυξης, ώστε να αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών και να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας. Η επένδυση στη μέτρηση της εμπειρίας του πελάτη είναι μια έξυπνη κίνηση για κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί και να επιτύχει.

Ξεκλειδώστε τα οφέλη του Mystery Shopping

Ξεκλειδώστε τα οφέλη του Mystery Shopping

Εάν είστε επαγγελματίας στον τομέα των λιανικών πωλήσεων, γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι να διατηρείτε μια εξαιρετική εμπειρία πελατών. Όμως δεν είναι πάντα εύκολο να εντοπίζετε τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Σε αυτό το σημείο μπορούν να βοηθήσουν οι μυστικές αγορές – είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποκτήσετε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του καταστήματός σας και τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αντιλαμβάνονται την επιχείρησή σας.

Είμαστε έτοιμοι να αναλύσουμε τις ανάγκες σας και να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε το μέλλον για τους πελάτες σας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ

email
info@aipconsulting.gr
τηλέφωνο

+30 6944 811941